VESPASERVICE.HU Vespa,Piaggio,Gilera tanácsadása, olvasnivalók!

Vespa Et

Karburátoros (Weber vagy Dell Orto), 49 ccm,léghűtéses, kétütemű blokk

Max Velocitá 72 km/h

Gyújtógyertyája: Champion RN2C vagy NGK B9ES

Gumik mérete: 100/80×10 (1,3 bar), 120/70×10 (1,8 bar)

Tömege: 90 kg

Üzemanyag tartály: 8,6 liter

Motorolaja: Selénia Hi-Scooter 2t vagy Eni i-Ride synth

Hajtóműolaja: SAE 80W-90 api GL 4 (75 ml)

Akkumulátorja: 12 Volt 4 Ah (YB 4 LB vagy CB4-LB)

  • Vespa ET4 50 (alváz száma: ZAPC26) 2001-től, majd 2002-2006-ig

Karburátoros (Keihin CVK 18 CV típusú), 49 ccm,léghűtéses, négyütemű, 2 szelepes blokk

Gyújtógyertyája: Champion RG4HC vagy NGK CR8E

Gumik mérete: 100/80×10 (1,3 bar), 120/70×10 (1,8 bar)

Tömege: 90 kg

Üzemanyag tartály: 9 liter

Motorolaja: Selénia 4 Tech 5w40 (850 ml)

Hajtóműolaja: SAE 80W-90 api GL 4 (90 ml)

Akkumulátorja: 12 Volt 9 Ah (YB 9 B)

  • Vespa ET4 125 (alváz száma: ZAPMO4000 1996-1998) régi blokkkos

Karburátoros (Mikuni BS24 CV típusú), 124,2 ccm, léghűtéses, 12 LE, négyütemű, 2 szelepes blokk

Max Velocitá 95 km/h

Gyújtógyertyája: Champion RG4HC vagy NGK CR8E

Gumik mérete: 100/80×10 (1,3 bar), 120/70×10 (1,8 bar)

Tömege: 109 kg

Üzemanyag tartály: 9 liter

Motorolaja: Selénia 4 Tech 5w40 (850 ml)

Hajtóműolaja: SAE 80W-90 api GL 4 (90 ml)

Akkumulátorja: 12 Volt 9 Ah (YB-9B)

  • Vespa ET4 125 (alváz száma: ZAPM19 1998-2001 BASE, 2002-2006 LEADER)

Karburátoros (Walbro WVF 6B CV típusú), 125 ccm, léghűtéses, 12 LE, négyütemű, 2 szelepes blokk

Max Velocitá 95 km/h

Gyújtógyertyája: Champion RG4HC vagy NGK CR8E

Gumik mérete: 100/80×10 (1,3 bar), 120/70×10 (1,8 bar)

Tömege: 109 kg

Üzemanyag tartály: 9 liter

Motorolaja: Selénia 4 Tech 5w40 (1 liter)

Hajtóműolaja: SAE 80W-90 api GL 4 (100 ml)

Akkumulátorja: 12 Volt 9 Ah (YB-9B)

  • Vespa Et4 150 (alváz száma: ZAPM190 1999-2001, 2002-2004 LEADER )

Karburátoros, 150 ccm, léghűtéses, 12,5 LE @ 7500 fordulaton, négyütemű, 2 szelepes blokk

Max Velocitá 97 km/h

Gyújtógyertyája: Champion RG4HC vagy NGK CR8E

Gumik mérete: 100/80×10 (1,3 bar), 120/70×10 (1,8 bar)

Tömege: 109 kg

Üzemanyag tartály: 9 liter

Motorolaja: Selénia 4 Tech 5w40 (1 liter)

Szelephézagok: szívó 0,10 mm, kipufogó: 0,15 mm, Szelepfedél meghúzási nyomatéka: 11 : 13 Nm

Hajtóműolaja: SAE 80W-90 api GL 4 (100 ml)

Akkumulátorja: 12 Volt 9 Ah (YB-9B)

 

Jó tanácsok Vespa ET2 tulajdonosoknak!

  • Vespa et2 50 Iniezione 

Itt az idő, hogy írjak erről a konstrukcióról néhány gondolatot. Nos ez a típus a gyár elpuskázott ötlete volt! A probléma oka ott van, hogy kis köbcentinél és magas fordulatnál a 2 ütem ezt nem bírja jól “kezelni”. Míg egy csónak motor ami ugyancsak 2 ütemű, jobb, hisz nagy köbcenti és jóval alacsonyabb fordulat jellemzi (nem 6-7-8000!)! Körülbelül 1-2 évig gyártották a 2000-es évek környékén. Én amivel itt Magyarországon találkoztam az sajnos mind hibás volt. Vagy nem volt már benne kompresszió vagy akármi más baja volt. Kár, hogy a gyártási évben nem találkoztam vele 🙁 . Így ha tehetitek ne vegyétek meg, ha pedig már megvan akkor próbáljátok meg használni ha még megy és tegyetek bele jó olajat! Lehetőség van átalakítani is karburátorosra, a legegyszerűbb módja, hogy vesztek bele egy komplett új blokkot, elektronikát, feszültség szabályzót és kábelköteget. Ha mindez megvan, kerestek egy jós szerelőt aki ezt összerakja nektek! Nem lesz olcsó! 000.000.- ilyesmi összeg fölé kell kalkulálni!

Kerekek: Ha elszánod magad és veszel új gumit úgy kell számolnod, hogy a 120/70-10-es és 100/80-as gumik olyan 11.000.- Forint körül mozognak darabáron. Ha Sava fehér peremes gumit vásárolsz, akkor mélyen a zsebedbe kell nyúlnod. Általában picit magasabb az ára mint a “normál” abroncsnak! A fél áras fehér peremes gumi nagy valószínűséggel újra vulkanizált régi legalább 6-8 éves használt gumi lesz. Ennek eredménye, hogy le fog engedni, nem tapad úgy ahogy az elő van írva, stb..! Ha pedig más miatt ereszt le a kereked, akkor valószínűleg a felnid kezdett el kikopni. Nincs nagy gond, színtereztetni kell! Ez kb. 3-4000.- Forint körül van kerekenként.

Vespa et 4 125 régi vagy LEADER blokkos?

Mind a két blokk jó. Viszont a régi blokkoshoz kevesebb már az alkatrész bontottan és újonnan is. Ecsetelhetném itt, hogy miért válasszátok ezt vagy azt a blokkosat, de az a helyzet, hogy hiába éli reneszánszát nálunk az ET típus egyre jobban újul a járműpark és az 1999 után gyártott blokkhoz több alkatrészt találsz (LEADER) mint a régi blokkoshoz! De gondolj bele az is 15 éves robogó! Így érdemesebb az újabbat vásárolnod, ha megbizonyosodsz róla, hogy tetszik, szép a hangja, rendezettek a papírjai, stb. A két blokk között látható különbség van. A régi blokkosnak bal oldalt van az olajszűrője és az egy betét, bal oldalt látható az olaj szint kémlelő ablak, nincsen nívó pálca!

A LEADER blokkosnak pedig jobb oldalt van az olajszűrője ott egy fémházas szűrőről van szó! Van nívó pálcája! 

És nagyon fontos az évenkénti olajcsere is (Sae 5w40)!