VESPASERVICE.HU Vespa,Piaggio,Gilera tanácsadása, olvasnivalók!

Hasznos tanácsok

Szeretnék néhány pici segítséget adni, ahhoz ha egy Vespa et, lx-et típusú robogót vásárolnál, hogy tisztában legyél mindennel mikor is ráülsz! Vespa et2 és et4 gyártási idejük 1996-2004 (2004-ben már az újabb blokkal szerelték, amin kisebb a légszűrő ház). Vespa Lx gyártási ideje 2005-től napjainkig. A digitális kvarc órában található elem a következő számú: LR43 (Vespa et2, et4, gts, lx).

A gondos odafigyelés meghálálja az együtt töltött éveket!

Ha vásárolsz egy Vespa et2, et4 vagy bármilyen más típust (Piaggio,Gilera,Aprilia,Kymco stb.) és jónak tűnik kívülről érdemes azt átnézetni, hogy biztos minden rendben menjen amíg a szezonban használod! Itt arra gondolok,hogy milyen állapotban van belülről a leendő motorod, mert lehet, hogy szép, de belülről nem biztos,hogy hibátlan! Példaként említeném,hogy ez a két kép egy újonnan vásárolt Vespa ET2 50 karburátorja belülről amiben talán rozsda, homok vagy akármi is volt benne, de benne volt és még működött is. Érdemes volt kipucolni!

 vespa et2 50 karburátor vespa et2 50 karburátor

Általában Weber,Mikuni vagy dell orto karburátor logogyártmányú karburátorokkal vannak szerelve a típusok amik javíthatóak, vannak hozzá tömítések és alkatrészek is különféle boltokban, bontókban! Sok levél érkezik tőletek ki-ki a saját kérdésével. Szeretnék kicsit kitérni a rugós tagokra is. Gyakran előfordul,hogy az első rugóstag nagyot üt, ez sajnos cserélendő. Lehetőség szerint újat tetessetek bele a jobbik fajtából, mely lehet gyári Piaggio vagy akár ismert tuning cég terméke is. Ezek körülbelül 20.000 Forint körül mozognak, de semmiféleképpen sem 8000 Forint! Amit ennyiért adnak új korában az túl sok mindenre nem jó, de lengéscsillapításra biztos, hogy nem! Érdemes a nagy szíjat és az olajszivattyú szíját is 12.000 km-ként cserélni, hogy véletlenül se szakadjon el idő előtt és ezzel ne okozzunk nagy bosszúságot magunknak és a robogónknak! Olaj lehúzó szíj Vespa et2 új szíjjal

Tudok rá sajnos példát, hogy valaki türelmetlen volt és 40-45-50 km/h-val lökette bejáratás alatt és megadta magát a motor! Lehet még mérsékeltebb áru alkatrészeket is beletenni a felújítás során a motorba (pl. RMS), ki-ki ezt maga döntse el mire és mennyi időre szeretné majd azt használni!

És ne sajnáljuk a jó minőségű teljesen szintetikus olajat sem a robogónkba!

Mi a 2 üteműekbe selénia hi -tech és az Eni i-Ride olajokat ajánljuk!

A 4 üteműekbe kifejezetten a  selénia 4 tech 5w40-es olajat ajánljuk!

4 ütemű motor Nagyon fontosnak tartom, hogy ha veszel egy 4 ütemű motort azt mielőbb nézesd át, ugyanúgy mintha 2 üteműt vennél. Nehogy úgy járj véletlenül, hogy valami gebasz lesz vele pár száz vagy ezer kilométer után! Feltétlenül nézd meg az olajat, ha nem jó azt cseréltesd ki, a nagy szíjat, görgőket is ha megkívánja és fontosnak látom a vezérműláncot is ellenőrizni, mert sajnos egy régebbi sokat futott motornál robogónál megnyúlhat a vezérműlánc és csinálhatja a galibát (például beveri a szelepeket).

Ha zörög – csörög a hangja a láncnak feltétlenül cseréltesd ki, ne járj úgy vele!!!!  Egy lánc egy ET4-esbe 11.000 Ft körül van, egy nagy szíj is hasonló áron (gyári Piaggio) mozog.

Gumik: Itt essen szó mindenki nagy kedvencéről, a fehér peremes gumikról!

Információm a Sava által gyártott fehér peremesekről van! A „Reinforced” felírat azt jelenti, hogy megerősített! 

Típusok szerint ezek vannak Vespakra a teljesség igénye nélkül:

  • MC 20 Monsum 120/70-10,
  • MC 22 Elegance 100/80-10
  • B 14 3.50-10

További információkat itt találhattok a Sava oldalán!